Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תכנון ועיצוב חדר האמבטיה- מא' ועד ת'

חדר האמבטיה הינו חדר מרכזי ופעיל מאוד בבית הדורש החלטות חשובות ומהותיות בזמן השיפוץ והבנייה. גודלו של החלל ותנאי המרחב בנוסף למגוון המוצרים העצום שקיים, מוסיפים על הקושי בקבלת ההחלטות.

על מנת להפוך את התהליך לקל ,פשוט ומהנה ככל האפשר, חשוב להיעזר במעצב פנים  בעל הידע והכישורים, מעצב שהקווים המנחים אותו בתכנון ובעיצוב חדרי רחצה הן הנוחות והפונקציונאליות. חדר אמבטיה צריך להיות מרווח מספיק בכדי שנוכל לנוע בו בחופשיות והשימוש בו יהיה נוח ובטוח.

אז נתחיל מהתחלה…הריצוף: שימוש נפוץ ביותר הוא באריחי קרמיקה ופורצלן המציעים לכם עיצוב טבעי בעל מגוון רחב של צבעים, חוזק ועמידות בפני שחיקה. זהו ריצוף החסין למים ולרוב חומרי הניקיון הביתיים, ולכן קל לתחזוקה ושימור. חשוב שהאריח יהיה בעל מרקם מחוספס המונע החלקה.

ההחלטה על גודלו וצבעו של האריח תלויה בגודלו של החלל ובהרמוניית הצבעים שקיימת בבית, ולכן מומלץ להתאים את גוון האריח לגוון של הריצוף הכללי בבית ובכך לשמור על הרמוניית צבעים אחידה בכל חלקי הבית. הריצוף באריח גדול מקנה תחושה של חלל גדול, לכן תמיד קיימת עדיפות לרצף באריחים גדולים המקנים תחושה של יחידה אחת.

חיפוי קיר: כמו בריצוף גם בחיפויי הקיר ניתן להשתמש באריחי קרמיקה ופורצלן. מומלץ להשתמש באריחים בגוון בהיר שיתרמו לתחושת המרחב ויעניקו מראה נקי. על מנת להוסיף קצת עניין וליצור מראה דינאמי ועשיר כדאי להעז ולשלב אריחי פסיפס/ זכוכית או באריחים בגדלים שונים של אבן או קרמיקה- אלו אלמנטים עיצוביים שעושים את ההבדל! הם מדגישים את השוני והייחוד שבחדר האמבטיה ומומלץ למקם אותם במקלחון, מאחורי האסלה ואפילו בתור מסגרת למראה.

כלים סניטריים: הכלים הסניטרים ברוב המקרים לבנים, פרט לשירותי אורחים בהם לעיתים נוספים צבעים נועזים. אסלות תלויות ומכלי הדחה לא גלויים חוסכים במקום ובכך מוסיפים לתחושת המרחב וקלים יותר לניקוי.  את הכיור מומלץ למקם בקרבת הדלת או מולה ולהניחו על משטח צף כדי לשוות מראה אוורירי ככל הניתן לחדר הרחצה.מעל הכיור למקם את המראה ואם מדובר בחלל ממש קטן ניתן לתלות ארון קלפה שבחזיתו מראה ובכך גם מנצלים את המקום לאחסון הפרטים הקטנים, כגון: בשמים, משחות וכ"ו.

במידה וקיים מקלחון בחדר הרחצה מומלץ לאבזרו במערכות מתזים ובראשי דוש גדולים, דלתות המקלחון תהיינה שקופות על מנת שלא נקטין את מראה חדר האמבטיה ויופיו של חלל המקלחת ישתקף מבעדן. את המקלחון מומלץ  למקם באחת הפינות המרוחקות מדלת הכניסה, כך שלא תיווצר תחושת עומס.

אם החלטתם להתפנק באמבטיית ג'קוזי חשוב לתכנן מראש את כל נק' החשמל והמים הנדרשים ואם תרצו להעצים את החוויה מומלץ להתקין מערכת שמע אם רמקולים בחדר הרחצה, ותאורה עם אופציה לויסות ועמעום האור- ותקבלו ספא ביתי.תכנון מוקדם ונכון של חלל הרחצה מאפשר בנייה של נישות המאפשרות לאחסן את תכשירי הרחצה באופן שאינו נגלה לעין ושומר על סדר וניקיון ואף לשימוש דקורטיבי – להנחת נרות וכ"ו.

אביזרים משלימים:  למראה מושלם כדאי שתהיה התאמה עיצובית ופונקציונאלית בין הברזים ובין הכלים הסניטריים אליהם הם מתחברים.

כדי להעניק טאץ' אחרון לאמבטיה כדאי להוסיף אביזרים משלימים בהתאמה לעיצוב האישי: ידיות חדשות לארוניות, שטיחון מגבת מעוצב ומפנק וכל אביזר שיכול לשדרג את מראה החדר. בשונה מהאביזרים האסלה, הכיור, החיפוי והריצוף נשארים שנים רבות ולכן עדיף לבחור בעיצוב מינימליסטי וקלאסי.

חשוב לשים דגש על תאורת החדר: מעל המראה, תאורה נפרדת באזור הרחצה וכמובן גוף תאורה במרכז חדר האמבטיה…והכי חשוב להנות.

 

 

המאמר נכתב על ידי מעצבת הפנים: מלי לוי אלבוים.

    תכנון ועיצוב הבית מתחיל עכשיו!

    בוא נפגש ונתחיל לעבוד!

    חברות שיווק ופרסום חברות שיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support